...
Kiindulási pontok...
 
... : ...
 
Képek, smiley
 
Pár sor humor:)
 

 

 

 

 

 

..............................................

Látogatóim???
Indulás: 2003-12-02
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Statisztika

 

 

ReklámCsere - reklámozza ingyen weboldalát!

 

 

 

 

.

 
Kispooocki;) tulajok figyelmébe!

Amit a Polski Fiat 126-ról feltétlenül tudni kell

Az Ön által vett - esetleg lopott - gépjármű a szocialista ipar csúcsterméke, de ezért kérjük, ne keseredjen el! Még mielőtt önkezével nyúlna a konnektorba, elárulunk néhány közhasznú információt erről az autóról. A Polski Fiat 126-os valamivel kisebb, mint egy szemeteskonténer és valamivel nagyobb, mint egy bernáthegyi kutya ülve. Alakjára jellemző az úgynevezett "cseppforma", mert cseppet sem hasonlít a korszerű, kedvező légellenállású nyugati modellekre.

E hátrány kiküszöbölésére a gyár ellátta ezt a modellt különféle extrákkal. Az egyik legfontosabb "extrából" mindjárt négy darab is van. Ez a kerék (mivel a kerék általában kerek és ettől a kis Polski kerekei sem térnek el lényegesen, ezért a kerék részletesebb ismertetésétől most eltekintünk). A másik fontos "extra" a karosszéria, melyet a gyár egyszerre két színben is lefest. Jellemző párosítások: piros - rozsda, sárga - rozsda, fehér - rozsda. A harmadik fontos "extra" a motor, amely a gépjármű hátsó részében foglalja el majdnem a teljes "autót".

Most ismerkedjünk meg közelebbről is a gépjárművel! Miután felismertük, hogy kis Polskival van dolgunk, térjünk rá a beszállás kényes műveletére. Ha nincs nálunk a kulcs, jobb híján a kocsit hátunkra véve hátizsákként használhatjuk. Ha nálunk van a kulcs, keressünk egy kis lyukat az autó jobb oldalán. Miután kinyitottuk a tanksapkát és ott nem tudunk beszállni, keressünk egy másik lyukat kissé előrébb... Hurrá ! Ez az! Most nyissuk ki az ajtót és üljünk be! Figyelem: ha történetesen 47 cm-nél szélesebbek vagyunk, az oldalunkat nyomni fogja a sebváltó, de ha kb. 120 cm szélesek vagyunk, szórjuk ki az első üléseket, bal kézzel kormányozzunk, jobb kézzel könyököljünk ki az autó jobb oldalán és a lábunk között váltsunk sebességet! De talán térjünk vissza a beszálláshoz: A gépjármű egy értelmiségi, csont és bőr családanyára lett méretezve, ezért ha mi ülve elérjük a kosárlabdapalánkot, és be akarunk szállni, előtte feltétlenül keressünk fel egy biztosító irodát. Ha sikeresen beszálltunk az első ülésre, a következőkre kell figyelni: - amibe a fejünket vertük, az a tető - amibe a térdünket vertük, az a kormány - az oldalunkat nyomó sebességváltóról pedig már szóltunk.

Próbáljuk mozdítani a lábfejünket! Ha nem megy, akkor beszorult a lábunk a pedálok alá. Emeljük ki onnan! A gépkocsiban három pedál található, úgy mint fej, tor, potroh. Mindez lengyelül kuplung, gáz és fék szónak hangzik. Használjuk mi is ez utóbbit! Most a kulcsot dugjuk a kormány - amibe a térdünket vertük - oldalán lévő lyukba, amely feltűnően hasonlít az ajtón ill. a tanksapkán lévő lyukhoz. / Ha egy nagy kulcstartó miatt a kulcsot nem tudtuk a lyukba dugni, akkor azonnal szálljunk ki és tegyük vissza a levett tanksapkát a helyére ! / Most fordítsuk el a kulcsot! Meglepő csendet fogunk hallani... Nem, ez nem a teljesen hangszigetelt kiskocsi, hanem csak a gyújtás. Ahhoz, hogy beindítsuk az autót, kotorásszunk a jobb kezünkkel az ülés mellet! Itt három kart találunk; két kicsit és egy nagyot. Húzzuk meg a baloldali kicsit, aztán lepődjünk meg! Megint nem történt semmi. Persze, mert a szivatót húztuk meg. A kis Polski ugyanis szivatóval indul! Most meghúzhatjuk a másik kis kart is. Gyengébb idegzetű autósoknál bevett szokás, hogy ezután megijednek, és messzire szaladnak, aztán hónapokig kúráltatják magukat egy távoli szanatóriumban. Készüljünk fel tehát egy megrázó élményre! Jobb esetben beindul az autó. Rosszabb esetben azonban felrobban. Tegyük fel, hogy beindul. Az az enyhe rángás, ami fejünket az egyik ablaktól a másikig dobálja, még nem ad okot az aggodalomra. Ha azonban gázt adunk, a hang egy Forma-1-es autó hangjával vetekedik és érezhetjük magunk alatt a 24 lóerős ménes tombolását.

Talán akkor induljunk is el! Óvatoskodni igazán felesleges, a gyár ezt az autót ellátta kipörgésgátlóval is, melyet a köznyelv nemes egyszerűséggel csak 24 lóerőnek hív. Így az autónk átlagos útviszonyok mellett sem koptatja indulásnál a gumijait. Pár méter megtétele után tegyünk egy fékpróbát! Attól nem kell félnünk, hogy kirepülünk a szélvédőn keresztül, de azért tapasztalni fogjuk a négy darab dobfék blokkoló hatását. Ha ilyenkor kiabálást hallunk, azonnal álljunk meg és cibáljuk ki a gyalogost a kocsi alól! Megfigyelők szerint kétféle gyalogos létezik: gyors és halott. De mivel a halott gyalogos a legritkább esetben kiabál, valamint a gyors gyalogos csak a legritkább esetben kerül kocsi alá, ezért levonhatjuk a következtetést, hogy az autónk olyan gyors hogy nincs az a gyors gyalogos, aki el tudna menekülni előlünk.

Néhány szó a kis Polski menettulajdonságairól: Ez a gépkocsi gyengén alulkormányozott, ami azt jelenti, hogyha túl gyorsan megyünk be a kanyarba, akkor felborulunk és a kormány a fölöttünk lesz, így alulról kell kormányoznunk. (rosszabb esetben alulról szagoljuk az ibolyát.) A gépjármű állórajttal - nagy gázadás, leugrás a kuplungról - állva marad. Ezért mindig menetközben rajtoljunk! Ha esetleg mégis sikerül az állórajt és ettől a mellettünk álló autónak lerepülnek a rendszámtáblái, feltétlenül gyanakodjunk arra, hogy rossz autóba szálltunk be!

A kis Polski nevü egyszerű gép használata: Ismerkedjünk meg közelebbről a kocsi belső terével. Már tudjuk, hogy hol van a kormány, a szivató, és az indító kar. Az oldalunkat nyomó sebváltókart általában sebességváltásra használják, ritkább esetben különböző szexuális hajlamok (be-)levezető eszközeként. Mi most csak az első esettel foglalkozunk, mivel a másik eset nagyfokú autodidaktizmust követel. Induljunk el az autóval! A sebességváltót nyomjuk ehhez balra fel. Jó! Most, miután levertük a tükröt, a sebességváltó karját kicibálhatjuk a tetőkárpitból. Tegyük vissza a helyére és induljunk el mégegyszer. Ha most sem menne minden simán, akkor talán nyomjuk be bal lábunkkal a kuplungot. (nyalókát nyert az a kis Polski tulajdonos, aki előzőleg ki tudta rángatni a lábát a kuplungpedál alól. A díjat majd postázzuk.) A gázadás növelésével fokozatosan engedjük ki a kuplungot. Ez az! ... Most szálljunk ki és tegyünk az előttünk álló autó szélvédőjére betétlapot!

Ezúttal körültekintőbben járjunk el! Aki oxigénmaszkot vett fel a nagy gyorsulástól létrejövő légritkulás kiküszöbölésére, az nyugodtan leveheti most már. Ha sikerült - ezek után végre - elindulnunk, megtettük az első lépést afelé, hogy szilaj paripánkat / kis Polski / a magunk uralma alá hajtsuk. Váltsunk sebességet ha a motor zajától már kitörtek az ablakaink. Használjuk ismét a kuplungot a sebességváltáshoz. A kettes sebességi fokozat az egyes alatt van. (Aki most szétszedte a sebességváltót vagy a kocsi alá nézett a kettes sebességi fokozatot az egyes alatt keresve, sürgősen küldje vissza a nyalókát!) Találjuk meg a harmadikat és a negyediket. Ha igaz, most kb. 80-nal hasítjuk a levegőt (esetleg szomorúan ülünk egy roncs mellett az árokban). Semmi baj, olvassunk tovább!

A Polski Fiat 126 végsebességét empirikus képletek alapján határozták meg, tehát hitelesek. Épp ezért ne próbáljuk ki! (E kézikönyv írója saját gépjárművén megpróbálta túlszárnyalni ezt a borzalmasan nagy végsebességet és tanulságul közre is adja: " kb. 90 km/h sebességnél repült le a csomagtartó fedele, kb. 110-nél vett érzékeny búcsút tőlem a homlokfal és a visszapillantó tükör, úgy 125 körül mondott csütörtököt az ablaktörlő, miközben egy szélvédőre kenődött hangyászsünt próbáltam eltávolítani vele. 147 km/h-nál törtek ki az ablakok és tépte le a kocsiszekrényt a huzat. 160 körül repült el mellettem egy laprugóköteg, és úgy 180 körül esett le a jobb hátsó kerekem... Általában ilyenkor gondol először az ember arra, hogy meg kellene állnia. Nálam a gondolatot tett követte: ráléptem a fékre. Ettől a kormánnyal a kezemben berepültem az út mellett békésen legelésző bárányok közé." - a szerk.)

Álljunk meg most mi is... A fékezés művelete: eltérően a korszerűtlen kisautóktól a kis Polski kétkörös fékrendszerrel rendelkezik, ami annyit jelent, hogy 2-szer kell a fékre rálépni ahhoz, hogy egyszer fogjon. Az ötletes tervezők a fékpedált magasabbra helyezték a gázpedálnál, nehogy véletlenül is át tudjuk csúsztatni lábunkat a gázról a fékre. A gázról először fel kell emelnünk a lábunkat függőleges síkban pár centire, hogy fékezni tudjunk. Ennek előnyei a következők: E mozdulat során végig tudjuk gondolni, hogy tényleg fékezni akarunk-e, vagy csak testmozgást óhajtunk végezni. Ha felemeljük a lábunkat, beverjük a kormányba, így az elernyed és szinte rázuhan a fékre, amitől hatásosabban tudunk fékezni (a la fékszervó, fékrásegítő) ( A kellemetlenségek elkerülése végett e művelet után kezünkkel töröljük le a szélvédőbe verrt orrunk által okozott vérfoltokat!)

Miután megálltunk, nézzünk körül, mi minden található az "erőgépünkben". A kormányoszlopon található baloldalt két nyúlvány, jobb oldalt pedig egy. (Gyengébbek kedvéért: a nyúlványnak se a nyúlhoz, se a ványhoz nincsen semmi köze.) A bal oldali karok (nyúlványok): alsó: világításvezérlő kar; felső: indexkapcsoló kar; és király-ász: a jobb oldali kar: ablaktörlő. Nevéhez hűen ablakot lehet törölni vele, de jól használható még fésűnek, böllérkésnek, cipőre tapadt szennyeződések levakarásához, nehézfejű idegenek tartós ütlegeléséhez, valamint kisebb krokodilok szájának kitámasztásához. (Sajnos szélvédőre tapadt hangyászsün ellen nem hatásos ellenszer) Külön figyelmet érdemel a belülről állítható visszapillantó tükör. Ezen úgy tudunk állítani, hogy letekerjük az ablakot és kinyújtott kezünkkel a tükröt kényelmesen elérve tetszés szerint mozgatjuk a kívánt irányba.

 

A Polski Fiat 126 gyermekbetegségei:

1. Gyakran csúfolják. Pl.: Nyuszibusz, Bádogbugyi, Egérkamion...

2. Bukkanónál különféle problémákat okozhat:

a. Nem bukkan! Ezt kiválthatja a túlzott meredekségű bukkanó, esetleg a bukkanó teljes hiánya.

b. A bukkanó után a bent ülők számának megfelelően kerek púpok válnak láthatóvá a tetőn. Ha a kerek púpok mellett hosszúkás is látható lesz, akkor kutya is tartózkodott az autóban.

3. A csomagtartó nagysága konvergál a nullához. Vigasztalódjunk azzal a tudattal, hogy mivel a kis Polski csomagtartójába az utastérből is be tudunk nyúlni, felfoghatjuk úgy is a dolgot, hogy ennek az autónak van a világon a legnagyobb kesztyűtartója.

4. Gyors kanyarodáskor a temérdek lóerő miatt kitör az autó hátulja. Ilyenkor viszont általában a kocsi eleje betör(ik).

5. Ugyancsak kanyarodáskor fordul elő, hogy gyorsan kell tekernünk a kormányt. Jellegzetesen ilyenkor a mellettünk ülő utasunk arca nyolc napon túl gyógyuló alakváltozásokat szenved. Tanácsoljuk, hogy ilyen esetben előzőleg tegyünk a fejére bukósisakot és adjunk a kezébe mentőládát ! (Figyelem ! A De Luxe modellben már gyárilag bent lógnak az öv mellett a bukósisakok)

Összegzés: A Polski Fiat 126 univerzális városi kisautó, mert egyaránt működik eredeti és lopott alkatrészekkel is. A városban kiválóan tud parkolni, csak arra kell vigyázni, hogy leengedett ablakokkal ne hagyjuk magára, mert postaládának nézik és teleszórják levelekkel!

 
Hány az óra???
 
Gondolat-töredékek...

Különös ember a házmester: este sört iszik, reggel havat hány.

 

Az élet folyamatos harc. Délelőtt az éhséggel, délután az
álmossággal.

 

Az élet egy sz@r játék, de a grafikája nagyon ott van...

 

Az legszebb a kopaszságban, hogy az ember hallja a hópelyheket.

 

Szerintem az anyósom csúnyának mondható, ha az alsó ajkát használja úszósapkának.

 

Dudálj nyugodtan, éppen tárat cserélek...

 

Nyolcvannál teljesen más élmény, amikor a szemedbe repül egy sirály.

  

Köhögés ellen szedj hashajtót!

 

Inkább legyem az orrom borvirágos, mint a fogam vízköves!

 

Az ígéret szép szó, de a Landwirtschaftausstellung még szebb!

 

Ajándék nõnek ne nézd a fogát.

 

Aki mer, annál van a kanál.

 

Az alamuszi macska nagyobbat ugrik a tűzhelyről - ha be van gyújtva.

 

Óriási ötletem volt reggel, de nem tetszett.

 

Kicsi a bors, de tényleg.

 

Piroska ment az erdõben és egyszer csak felkiáltott: Cica!

 

Egy fecske nem csinál kisfecskét.

 

Te csak azt részeg, hogy én hiszed!

 

A chiliszósz nem más, mint egy határozott fellépésű ketchup.

 

Ha a cápa a tenyeredbõl eszik, a lábadból is fog.

 

Fogadd el: egyszer Te vagy a galamb, egyszer meg a szobor.

 

Nem az a baj, hogy nyakig vagyunk a sz@ban, hanem hogy lötyögtetik...

 

Jézus megváltoztatta az életedet! Akarod menteni a változásokat?

 

A macskám öngyilkos lett. Fejbe lõtte magát kilencszer. 

 

Egy számítógép egyszer legyőzött sakkban. De boxolni már nem tudott olyan jól.

 

 

 

 

 

 
...

................................................................................

 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?